1. KJØP

Ved bestilling over Internet inngås en avtale om kjøp når du tastet på "Send bestilling" i handlekurven. Deretter sendes en preliminær ordrebekreftelse til deg via e-post automatisk (forutsatt att du levnet riktig e-postadresse). Du kan da kontrollere hva du bestilt fra oss. Ved bestillinger som lages av personal i Showroom er det ekstra viktig att du som kunde går igjennom ordrebekreftelsen etter lagd ordre. Hvis noe er feil eller hvis du ønsker å endre noe kontaktar du oss via e-post eller telefon.

2. PRISER

Alle priser er i NOK inklusive moms. Prisene som fremgår er alltid de aktuelle. Vi forbeholder oss retten att når som justere prisene. Hverken prissenkninger eller prishøyninger som presenteres i nettbutikken våres påvirker bestillinger som allerede levnet lagret vårt. Returer gjøres til samme pris som kjøpet.

3. LEVERING & FRAKT

På produktsiden kan man se hvis respektive produkt finnes i lager eller ikke. Da produktet finnes i lager kan du etter bestilling hente den på lagret vårt i Jordbro (Sverige). Ved hjemlevering leveres produktet generelt innen ca 3-6 arbeidsdager. Trenger du produktet en spesifikk dag så skriv gjerne dette når du legger ordren eller kontakt vår kundeservice. Leveranse skjer til gate/port. Det er viktig att du som kunde er tilgjengelig under avtalt tid. Hvis vi ikke kan levere innenfor den tidsramme som du blev informert om ved kjøpet tar vi kontakt med deg for en ny leveringstidspunkt. Kunden har ved forsinkelse rett att heve kjøpet uten kostnad, kontakt oss hvis dette er noe du ønsker. Les mer om frakter og utkjøringsområder her.

4. BETALING

Vi bruker Klarna Checkout som betalløsning. Du kan betale med Kort, Bankoverføring, Faktura eller Delbetaling.

Klarna Faktura - Handle nå - betal etter leveranse!

Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortopplysningene dine og betaler alltid etter att du fått hjem produktene dine.

  • Få alltid hjem produktet før du betaler
  • Betalingstid - alltid 30 dager
  • Du trenger aldri å levne ut kortopplysninger
  • Alltid 14 dager angrerett i enighet med distans- och forbrukerkjøpsloven*
  • Last ned fakturaene dine fra Klarna.no
  • Mulighet til delbetaling

Les mer om Klarnas vilkår for faktura her.

Klarna Konto - Delbetale fra 50 kr/måned!

Betalmåten for deg som ønsker å velge hvor mye du betaler hver måned selv. Men Klarna konto er mer en så. Foruten att du alltid får hjem produktene dine før du betaler, samler du alle dine kjøp på ett konto. Dette gjelder selv om du har handlet i flere forskjellige butikker via Klarna konto. Det betyr en eneste faktura, uansett antallet kjøp.

Les mer om Klarnas vilkår her.

Ved kjøpstilfellet gjørs en kredittprøving som i enkelte fall betyr att en kredittopplysning tas. Du kommer da få en kopi på kredittopplysningen per post.

Allmenne vilkår finner du her.
Standardisert europeisk konsumentkredittinformasjon finner du her.

Klarna AB, organisasjonsnummer SE556737-0431

5. GARANTI & REKLAMASJON

Vi selger alle produkter med 2 år fabrikksgaranti samt 3 år reklamasjonsrett.

Hvis produktet uheldigvis er fraktskadet/defekt da den leveres ("6. Feil ved leveranse / 7. Transportskader")trenger vi att du sender in billeder/underlag på eventuelle defekter til Reklamation@sweef.no.

Hvis du vært uheldig med att motta en produkt med produksjonsdefekter/fabrikksfeil trenger vi att du sender in billeder/underlag på eventuelle defekter, sammen med en beskrivelse av når og hvordan defekten oppstod til Reklamation@sweef.no.

Vi behandler din reklamasjon omgående. Hvis reklamasjonen er gyldig sørger vi før att defekten lages; produktet får nye deler eller byttes ut. Vi har i henhold til Forbrukerrådet rett att i første hand fikse/lage produktet. Hvis ærendet tillater kan vi ellers komme overens om annen rimelig kompensasjon i ærendet.

Vennligst observere att samme leveringsalternativer/tilleggstjenester gjelder ved reklamasjon, som ved ordinær leveranse. Dette betyr att inbæring/bortforsling/monterings-tjeneste dessverre ikke er mulig for alle adresser.

6. FEIL VED LEVERING

Undersøk produktene omgående ved leveranse. Det er kundens skyldighet att se igjennom att leveransen stemmer ved leveranse. Hvis der er noen skade, feil eller brist skal dette reklameres til Sweef omgående. Hvis du mottar en feilaktig eller defekt produkt, bytter vi ut de deler som er skadet, lager eller bytter ut produktet. Hvis ærendet tillater kan vi ellers komme overens om annen rimelig kompensasjon i ærendet. Hvis du ikke reklamerer innen en uke anses du ha godtatt leveransen.

7. TRANSPORTSKADA

Undersøk produktet omgående ved leveranse. Det er kundens skyldighet att se igjennom skikket på produktene sine ved leveranse. Alle ytre skader på emballasje/ytteremballasje skal umiddelbart meldes til transportøren. En bra måte er att beskrive skaden skriftlig på eksempelvis følgeseddelen med informasjon om transportøren og få sjåføren til att skrive under. Vi kan ikke rapportere en fraktskade en uke eller lenger etter en leveranse. Spar alltid kvitteringen og følgeseddelen. Hvis der er noen skade, feil eller brist skal dette reklameres til Sweef omgående.
Hvis du ikke reklamerer innen en uke anses du ha godtatt leveransen.

8. ANGRERETT & RETUR

Som privatperson har du 14 dager att angre kjøpet ditt fra den dag du mottatt produktet. Du har rett att åpne emballasjen for å se att du har fått riktig produkt, men sørg for att være forsiktig slik att du kan stenge originalemballasjen på nytt.

Ved retur
- Originalemballasje. Produktet ikke tatt ur emballasjen - 100% tilbakebetaling.
- Produktet tatt ur originalemballasjen, returnert innen 14 dager. Ikke brukt, ikke noen skader eller flekker på produktet - 75% tilbakebetaling.

Det er kundens ansvar att bekoste returfrakten, samt att emballere produktet for å klare returfrakten. Vi hjelper gjerne med returfrakt. Kontakt oss for retur.
Vennligst observere att samme leveringsalternativer/tilleggstjenester gjelder ved retur, som ved ordinær leveranse. Dette betyr att bærhjelp/nedmonterings-tjeneste dessverre ikke kan benyttes for alle adresser.

Unntak fra angreretten

11 §Ångerrätt gäller inte för avtal som
1. avser en tjänst som har fullgjorts, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och gått med på att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts,
2. avser en vara eller tjänst vars pris beror på sådana svängningar på marknaden som näringsidkaren inte kan påverka och som kan inträffa under ångerfristen,
3.avser en vara som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel.

9. PRODUKTINFORMASJON

Sweef AB reserverer seg for eventuelle feil i produktinformasjonen som finnes i Internettbutikken eller i trykkmaterialer samt kan ikke heller garantere att billeder nøyaktig fremstiller produktenes virkelige utseende.

10. KUNDEOPPLYSNINGER

De opplysninger du levner til oss kommer ikke att viderebefordres eller selges videre på noen måte eller i noen form. Vi använder informationen för att kunna handlägga din order. Din e-postadresse brukes for å sende ordrebekreftelsen til deg og hvis vi trenger å kontakte deg. Når du handler hos oss så registreres du automatisk på nyhetsbrevet våres. Hvis du ikke vill ha nyhetsbrev melder du deg av via lenken i e-posten når du får det første nyhetsbrevet.

11. PERSONOPPLYSNINGER (GDPR)

Sweef forbinder seg att respektere og beskytte personopplysningene dine og din personlige integritet i enighet med gjellende lovgivning, bransjeregler og andre relevante normer. For att du skal forstå bedre om hvordan vi behandler informasjon om deg redegjør vi under våra grunnleggende prinsipper for behandling av personopplysninger.

Når du handler på Sweef lagrer vi følgende informasjon om deg:

  • For- og etternavn
  • E-postadresse
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Bestilte produkter

Detta gjøres for att gi deg beste mulig hjelp før, under og etter kjøp. I og med att du besøker vår nettside og angir personopplysninger i samband med kjøp samtykker du til behandling av personopplysningene dine. Alle som besøker nettstedet levner og elektroniske spor, som kan utgjøre personopplysninger. Sweef bruker informasjonskapsler for å lagre informasjon om pågående kjøp. I og med besøk på nettstedet samtykker du til dette. Ønsker du ikke å tillate informasjonskapsler kan du stille in dette i nettleseren din. Personopplysningsansvarlig for behandling av personopplysninger er Sweef AB, org nr. 556850-4681. Personopplysningsombud er Ludvig Ungewitter. Ved hjemlevering levnes personopplysninger til speditøren og ved uthenting trenger lagret vårt å vite navnet ditt for att du skal kunne hente produktet. Kunden har alltid rett att få personopplysningene sine slettet, kontakt oss hvis du ønsker dette. Du må ha fylt 18 år for att få gjøre en bestilling på Sweef.no.

Vi har ikke tilgang til kortopplysningene dine, personnummer eller annen betalinformasjon. Den informasjonen fås gjennom våres betalpartner Klarna.

12. TVIST

Dersom du ikke er fornøyd med vår håndtering av saken og ønsker at en uavhengig part skal se på den, kan du sende klagen videre til Forbrukerrådet. Besøk Forbrukerradet for å sende inn klagen.