Ved bestilling over internett inngås en avtale om kjøp når du har trykket på "Send bestilling" i handlekurven. Deretter sendes en preliminær ordrebekreftelse til deg via e-post automatisk (forutsatt at du har oppgitt riktig e-postadresse). Du kan da kontrollere hva du har bestilt fra oss. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse fra oss, har ikke bestillingen din gått gjennom korrekt. Du må derfor kontakte oss umiddelbart. Ved bestillinger som lages av personal i Showroom er det ekstra viktig at du som kunde går igjennom ordrebekreftelsen etter ordren er lagt. Hvis det er en feil eller hvis du ønsker å endre noe kontakter du oss via e-post eller telefon.
Alle priser er i NOK og inklusive moms. Prisene som fremgår er alltid de aktuelle. Vi forbeholder oss retten til å når som helst justere prisene. Hverken prissenkninger eller prishøyninger som vises i nettbutikken vår påvirker bestillinger som allerede har blitt sendt fra lageret vårt. Returer gjøres til samme pris som ved kjøp.
På produktsiden kan man se hvis respektive produkt som finnes i lager eller ikke. Dette lageret er i Sverige og tar fra 5 dager å frakte bestillingen til vårt lager i Norge. Når produktet finnes i lager og er fraktet til Norge kan du etter bestilling hente den på vårt lager på Ellingsrud. Ved hjemlevering leveres produktet generelt innen ca 5-10 arbeidsdager fra varen er i lager. Trenger du produktet en spesifikk dag så skriv gjerne dette når du legger ordren eller kontakt vår kundeservice. Leveransen skjer til gate/port eller med innbæring avhengig av leveringsområdet. Det er viktig at du som kunde er tilgjengelig under avtalt tid. Hvis vi ikke kan levere innenfor den tidsramme som du ble informert om ved kjøpet tar vi kontakt med deg for et nytt leveringstidspunkt. Om kunden ikke er hjemme til avtalt tid med fraktselskapet, vil kunden blir fakturer for bomkjøring. Kunden har ved forsinkelse rett til å heve kjøpet uten kostnad, kontakt oss hvis dette er noe du ønsker. Les mer om frakter og utkjøringsområder her.
Vi bruker Klarna Checkout og Zaver som betalingsløsninger. Du kan betale med Kort, Bankoverføring, Digital lommebok, Faktura eller Delbetaling.
KLARNA
Klarna Faktura - Handle nå - betal etter leveransen!
Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortopplysningene dine og betaler alltid etter at du har fått hjem produktene dine.
Klarna Konto - Delbetale fra 50 kr/måned!
Betalingsmåten for deg som ønsker å velge hvor mye du betaler hver måned selv. Men Klarna konto er mer enn som så. I tillegg til at du alltid får hjem produktene dine før du betaler, samler du alle dine kjøp på en konto. Dette gjelder selv om du har handlet i flere forskjellige butikker via Klarna konto. Det betyr en eneste faktura, uansett antallet kjøp.
Vilkår
Ved kjøpstilfellet gjøres en kredittsjekk som i enkelte fall betyr at en kredittopplysning tas. Du kommer da få en kopi på kredittopplysningen per post.
Les mer om Klarnas vilkår her. Allmenne vilkår finner du her. Standardisert europeisk konsumentkredittinformasjon finner du her.
Klarna AB, organisasjonsnummer SE556737-0431
ZAVER
Zaver Faktura & Delbetaling - Kjøp nå, betal senere!
Betal slik det passer deg – alt på en faktura eller delt opp i en plan etter dine behov. Ingen kort, ingen kompliserte regler.
Zaver Betal nå, Bankoverføring & Swish - Betal direkte fra banken!
Med Zavers smidige løsninger for direktebetaling er betalingen raskt ordnet. Med Betal Nå trekker vi beløpet via autogiro, noe som passer ekstra godt for større kjøp.
Vilkår
Ved kjøp med autogiro og kredittalternativer gjennomføres en kredittvurdering som i noen tilfeller innebærer at en kredittopplysning innhentes. Du vil da motta en kopi av kredittopplysningen per fysisk eller elektronisk post.
Vilkår for Zavers produkter og tjenester, generelle vilkår samt Standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon (SEKKI) finner du her.
Frink AB (Zaver), organisasjonsnummer 559059-8420
Vi selger alle produkter med 2 års fabrikkgaranti samt 5 års reklamasjonsrett.
Hvis produktet uheldigvis er fraktskadet/defekt når den leveres ("6. Feil ved levering / 7. Transportskader") trenger vi at du sender inn bilder/underlag på eventuelle defekter til reklamation@sweef.no (For Sweef-produkter) og info@happyfluffycloud.com (for Happy Fluffy Cloud-produkter).
Hvis du er uheldig og mottar et produkt med produksjonsdefekter/fabrikkfeil trenger vi at du sender inn bilder/underlag på eventuelle defekter, sammen med en beskrivelse av når og hvordan defekten oppstod til reklamation@sweef.no (For Sweef-produkter) og info@happyfluffycloud.com (for Happy Fluffy Cloud-produkter).
Vi behandler din reklamasjon omgående. Hvis reklamasjonen er gyldig sørger vi for at defekten repareres; produktet får nye deler eller byttes ut. Det er viktig å spare stoffprøven som følger med de fleste av møblene våre i stoff. Stoffprøven er plassert i en konvolutt på undersiden av møbelet. Denne stoffprøven kan være nødvendig for å matche fargen på en eventuell reservedel.
Vi har i henhold til Forbrukerrådet rett i første hånd å fikse/reparere produktet. Hvis ærendet tillater kan vi ellers komme overens om en annen rimelig kompensasjon.
Vennligst vær obs på at samme leveringsalternativer/tilleggstjenester gjelder ved reklamasjon, som ved ordinær leveranse. Dette betyr at innbæring/bortforsling/monterings-tjeneste dessverre ikke er mulig for alle adresser.
Undersøk produktene omgående ved leveringen. Det er kundens ansvar å se om produktet er i orden ved leveranse. Hvis der er noen skade, feil eller brist skal dette reklameres til Sweef / Happy Fluffy Cloud omgående. Hvis du mottar et feilaktig eller defekt produkt bytter vi ut de deler som er skadet, reparerer eller bytter ut produktet. Hvis ærendet tillater kan vi ellers komme overens om annen rimelig kompensasjon. Hvis du ikke reklamerer innen en uke anses du å ha godtatt leveransen.
Det er kundens plikt å sjekke tilstanden på varene ved levering/uthenting. Inspiser varene umiddelbart ved levering/uthenting, også når leveringsalternativet er 'Hente selv'. Eventuelle skader på emballasje og/eller varer må fotograferes og rapporteres til sjåfør/ombud. Lag også en skriftlig kommentar om skaden, for eksempel på fraktbrevet, som sjåfør/ombud også signerer. Oppbevar det signerte fraktbrevet, skadet emballasje/gods og bilder av defektene som dokumentasjon for reklamasjonen. Skade, feil eller defekt skal reklameres til reklamation@sweef.no (For Sweef-produkter) og info@happyfluffycloud.com (for Happy Fluffy Cloud-produkter). Reklamasjonen må sendes innen en uke etter levering/uthenting, ellers anses det at du har akseptert varene/leveringen.
- Som privatperson har du 14 dager å angre på kjøpet ditt fra den dag du har mottatt produktet.
- Du har rett til å åpne emballasjen litt for å sjekke at du har mottatt riktig vare, men vær forsiktig slik at du kan lukke originalemballasjen igjen (gjelder ikke ved plombering).
- Det er kundens ansvar å dekke retur kostnaden samt å emballere produktet slik at det tåler returfrakten.
- Kontakt oss på info@sweef.no for å bekrefte returen.
Ved retur av møbler
- Originalemballasje, returneres innen 14 dager. Varen kan ikke være pakket opp - 100% tilbakebetaling.
- Pakket opp vare, returneres innen 14 dager. Ikke brukt, ingen skader eller flekker på produktet - 75% tilbakebetaling.
- Vennligst merk at samme fraktalternativ/tilleggstjenester gjelder ved retur som ved ordinær levering. Dette innebærer at bærehjelp/nedmontering dessverre ikke kan tilbys på alle steder.
Ved retur av interiørartikler
- Originalemballasje, ikke brukt, ingen skader eller flekker på produktet, returneres innen 14 dager - 100% tilbakebetaling.
- *Dyne/hodepute - Siden dyner/hodeputer er hygienprodukter, kan du ikke returnere en dyne/hodepute hvis plomberingen er brutt. Bare ubrukte dyner/hodeputere i originalemballasje (pose med intakt plomberingen) godtas som returer.
Ved retur av klær (Nufferton)
- Originalemballasje, originale etiketter, ubrukt, uten skader eller flekker på produktet, returnert innen 14 dager – 100 % tilbakebetaling.
- Kontakt oss på info@sweef.no og bekreft din retur. Du vil motta en forhåndsbetalt returetikett på e-post. Returfrakten betales av kunden. Legg varen i originalemballasjen eller en tilsvarende eske. Fyll ut returformularen og legg det i esken. Lever returen til nærmeste innleveringssted.
- Ønsker du en bytte i stedet for en full retur, kan du kontakte oss for informasjon på info@sweef.no
Vi følger Forbrukerrådets retningslinjer og forholder oss til Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven, samt relevante bransjeregler for netthandel. På Forbrukerrådets nettsider finner du informasjon om unntak fra angreretten, som du også kan lese kort om her.
Unntak fra angreretten
Vi følger Forbrukerrådets retningslinjer og forholder oss til Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven, samt relevante bransjeregler for netthandel. Link til Forbrukerkjøpsloven. På Forbrukerrådets nettsider finner du informasjon om unntak fra angreretten, som du også kan lese kort om under.
Angreretten gjelder ikke for avtaler som:
1. Tjenester som er fullført med samtykke: Hvis forbrukeren uttrykkelig har bedt om at en tjeneste starter før angrefristen, og tjenesten er fullført, gjelder det ingen angrerett.
2. Skreddersydde varer: levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg
3. Levering av varer eller tjenester der prisen er avhengig av svingninger i finansmarkedet som kan skje innen utløpet av angrefristen og som ikke kan kontrolleres av den næringsdrivende,
4. Helse- og hygienerelaterte produkter: Produkter som krever ubrutt forsegling, som intimprodukter kan ikke returneres hvis forseglingen er brutt.
Disse unntakene er utformet for å beskytte selgere og sikre en praktisk håndtering av produkter og tjenester som er vanskelige å omsette på nytt etter retur.
Sweef AS reserverer seg for eventuelle feil i produktinformasjonen som finnes i internettbutikken eller i trykkmaterialer samt kan ikke heller garantere at bilder nøyaktig fremstiller produktenes virkelige utseende.
De opplysninger du oppgir til oss kommer ikke til å videresendes eller selges videre på noen måte eller i noen form. Vi bruker informasjonen for å kunne håndtere din order. Din e-postadresse brukes for å sende ordrebekreftelsen til deg og hvis vi trenger å kontakte deg. Når du handler hos oss så registreres du automatisk på nyhetsbrevet vårt. Hvis du ikke vil ha nyhetsbrev melder du deg av via lenken i e-posten når du får det første nyhetsbrevet.
Sweef AS binder seg til å respektere og beskytte personopplysningene dine og din personlige integritet i enighet med gjeldende lovgivning, bransjeregler og andre relevante normer. For at du skal forstå bedre om hvordan vi behandler informasjonen din redegjør vi under våre grunnleggende prinsipper for behandling av personopplysninger.
Når du handler hos Sweef AS lagrer vi følgende informasjon om deg:
Dette gjøres for å gi deg beste mulig hjelp før, under og etter kjøp. I og med at du besøker vår nettside og angir personopplysninger i samhold med kjøp samtykker du til behandling av personopplysningene dine. Alle som besøker nettstedet etterlater også elektroniske spor, som kan utgjøre personopplysninger. Sweef AS bruker informasjonskapsler for å lagre informasjon om pågående kjøp. I og med besøket på nettstedet samtykker du til dette. Ønsker du ikke å tillate informasjonskapsler kan du angi dette i nettleseren din. Personopplysningsansvarlig for behandling av personopplysninger er Sweef AS, org nr. 928882179. Personopplysningsombud er Ludvig Ungewitter. Ved hjemlevering gis personopplysninger til leverandøren og ved uthenting trenger lageret vårt å vite navnet ditt for at du skal kunne hente produktet. Kunden har alltid rett til å få personopplysningene sine slettet, kontakt oss hvis du ønsker dette. Du må ha fylt 18 år for å få gjøre en bestilling på Sweef.no og Happyfluffycloud.com.
Vi har ikke tilgang til kortopplysningene dine, personnummer eller annen betalingsinformasjon. Den informasjonen fås gjennom våre betalingspartnere Klarna, Zaver og Stripe.
Dersom du ikke er fornøyd med vår håndtering av saken og ønsker at en uavhengig part skal se på den, kan du sende klagen videre til Forbrukerrådet. Besøk Forbrukerradet for å sende inn klagen.