Kjøpsavtale

1. KJØP

Ved bestilling over internett inngås en avtale om kjøp når du har trykket på "Send bestilling" i handlekurven. Deretter sendes en preliminær ordrebekreftelse til deg via e-post automatisk (forutsatt at du har oppgitt riktig e-postadresse). Du kan da kontrollere hva du har bestilt fra oss. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse fra oss, har ikke bestillingen din gått gjennom korrekt. Du må derfor kontakte oss umiddelbart. Ved bestillinger som lages av personal i Showroom er det ekstra viktig at du som kunde går igjennom ordrebekreftelsen etter ordren er lagt. Hvis det er en feil eller hvis du ønsker å endre noe kontakter du oss via e-post eller telefon.

2. PRISER

Alle priser er i NOK og inklusive moms. Prisene som fremgår er alltid de aktuelle. Vi forbeholder oss retten til å når som helst justere prisene. Hverken prissenkninger eller prishøyninger som vises i nettbutikken vår påvirker bestillinger som allerede har blitt sendt fra lageret vårt. Returer gjøres til samme pris som ved kjøp.

3. LEVERING & FRAKT

På produktsiden kan man se hvis respektive produkt som finnes i lager eller ikke. Dette lageret er i Sverige og tar fra 5 dager å frakte bestillingen til vårt lager i Norge. Når produktet finnes i lager og er fraktet til Norge kan du etter bestilling hente den på vårt lager på Ellingsrud. Ved hjemlevering leveres produktet generelt innen ca 5-10 arbeidsdager fra varen er i lager. Trenger du produktet en spesifikk dag så skriv gjerne dette når du legger ordren eller kontakt vår kundeservice. Leveransen skjer til gate/port eller med innbæring avhengig av leveringsområdet. Det er viktig at du som kunde er tilgjengelig under avtalt tid. Hvis vi ikke kan levere innenfor den tidsramme som du ble informert om ved kjøpet tar vi kontakt med deg for et nytt leveringstidspunkt. Om kunden ikke er hjemme til avtalt tid med fraktselskapet, vil kunden blir fakturer for bomkjøring. Kunden har ved forsinkelse rett til å heve kjøpet uten kostnad, kontakt oss hvis dette er noe du ønsker. Les mer om frakter og utkjøringsområder her.

4. BETALING

Vi bruker Klarna Checkout og Stripe som betalingsløsninger. Du kan betale med Kort, Bankoverføring, Faktura eller Delbetaling. På sweef.de og happyfluffycloud.com bruker vi også Stripe. Du kan betale med Kort, Bankoverføring eller Digital lommebok.

KLARNA

Klarna Faktura - Handle nå - betal etter leveransen!

Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortopplysningene dine og betaler alltid etter at du har fått hjem produktene dine.

  • Få alltid hjem produktet før du betaler
  • Betalingstid - alltid 30 dager
  • Du trenger aldri å oppgi kortopplysninger
  • Alltid 14 dager angrerett i enighet med distanse- och forbrukerkjøpsloven*
  • Last ned fakturaene dine fra Klarna.no
  • Mulighet til delbetaling

Les mer om Klarnas vilkår for faktura her. her.

Klarna Konto - Delbetale fra 50 kr/måned!

Betalingsmåten for deg som ønsker å velge hvor mye du betaler hver måned selv. Men Klarna konto er mer enn som så. I tillegg til at du alltid får hjem produktene dine før du betaler, samler du alle dine kjøp på en konto. Dette gjelder selv om du har handlet i flere forskjellige butikker via Klarna konto. Det betyr en eneste faktura, uansett antallet kjøp.

Les mer om Klarnas vilkår her.

Ved kjøpstilfellet gjøres en kredittsjekk som i enkelte fall betyr at en kredittopplysning tas. Du kommer da få en kopi på kredittopplysningen per post.

Allmenne vilkår finner du her.
Standardisert europeisk konsumentkredittinformasjon finner du her.

Klarna AB, organisasjonsnummer SE556737-0431

STRIPE

Med Stripe elimineres all usikkerhet når det gjelder betalingsmetoder. Uansett om du ønsker å betale med kort, bankoverføring eller digital lommebok, tilbyr Stripe de relevante betalingsmåtene for deg i din region.

Her er noen av betalingsmåtene som tilbys på sweef.de og happyfluffycloud.com:

  • PayPal
  • Apple Pay
  • Google Pay

Les mer om Stripes mange betalingsmåter her

Les mer om Stripes betalingsvilkår her

5. GARANTI & REKLAMASJON

Vi selger alle produkter med 2 års fabrikkgaranti samt 5 års reklamasjonsrett.

Hvis produktet uheldigvis er fraktskadet/defekt når den leveres ("6. Feil ved levering / 7. Transportskader") trenger vi at du sender inn bilder/underlag på eventuelle defekter til reklamation@sweef.no (For Sweef produkter) & info@happyfluffycloud.com (for Happy Fluffy Cloud produkter).

Hvis du er uheldig og mottar et produkt med produksjonsdefekter/fabrikkfeil trenger vi at du sender inn bilder/underlag på eventuelle defekter, sammen med en beskrivelse av når og hvordan defekten oppstod til reklamation@sweef.no (For Sweef produkter) & info@happyfluffycloud.com (for Happy Fluffy Cloud produkter).

Vi behandler din reklamasjon omgående. Hvis reklamasjonen er gyldig sørger vi for at defekten repareres; produktet får nye deler eller byttes ut. Det er viktig å spare stoffprøven som følger med de fleste av møblene våre i stoff. Stoffprøven er plassert i en konvolutt på undersiden av møbelet. Denne stoffprøven kan være nødvendig for å matche fargen på en eventuell reservedel.

Vi har i henhold til Forbrukerrådet rett i første hånd å fikse/reparere produktet. Hvis ærendet tillater kan vi ellers komme overens om en annen rimelig kompensasjon.

Vennligst vær obs på at samme leveringsalternativer/tilleggstjenester gjelder ved reklamasjon, som ved ordinær leveranse. Dette betyr at innbæring/bortforsling/monterings-tjeneste dessverre ikke er mulig for alle adresser.

6. FEIL VED LEVERING

Undersøk produktene omgående ved leveringen. Det er kundens ansvar å se om produktet er i orden ved leveranse. Hvis der er noen skade, feil eller brist skal dette reklameres til Sweef omgående. Hvis du mottar et feilaktig eller defekt produkt bytter vi ut de deler som er skadet, reparerer eller bytter ut produktet. Hvis ærendet tillater kan vi ellers komme overens om annen rimelig kompensasjon. Hvis du ikke reklamerer innen en uke anses du å ha godtatt leveransen.

7. TRANSPORTSKADE

Det er kundens plikt å sjekke tilstanden på varene ved levering/uthenting. Inspiser varene umiddelbart ved levering/uthenting, også når leveringsalternativet er 'Hente selv'. Eventuelle skader på emballasje og/eller varer må fotograferes og rapporteres til sjåfør/ombud. Lag også en skriftlig kommentar om skaden, for eksempel på fraktbrevet, som sjåfør/ombud også signerer. Oppbevar det signerte fraktbrevet, skadet emballasje/gods og bilder av defektene som dokumentasjon for reklamasjonen. Skade, feil eller defekt skal reklameres til Sweef på reklamation@sweef.no. Reklamasjonen må sendes innen en uke etter levering/uthenting, ellers anses det at du har akseptert varene/leveringen.

8. ANGRERETT & RETUR

Som privatperson har du 14 dager å angre på kjøpet ditt fra den dag du har mottatt produktet. Du har rett til å åpne emballasjen litt for å se at du har fått riktig vare, men sørg for å være forsiktig slik at du kan stenge originalemballasjen igjen.

Ved retur av møbler
- Originalemballasje, returneres innen 14 dager. Varen kan ikke være pakket opp - 100% tilbakebetaling.
- Pakket opp vare, returneres innen 14 dager. Ikke brukt, ingen skader eller flekker på produktet - 75% tilbakebetaling.

Ved retur av interiørartikler
- Originalemballasje, ikke brukt, ingen skader eller flekker på produktet, returneres innen 14 dager - 100% tilbakebetaling.
- *Dyne/hodepute - Siden dyner/hodeputer er hygienprodukter, kan du ikke returnere en dyne som har blitt brukt og sovet i. Kun ubrukte dyner i original emballasje aksepteres som retur.

Det er kundens ansvar å bekoste returfrakten, samt å emballere produktet for å klare returfrakten.
Vi hjelper gjerne til med å booke returfrakten. Kontakt oss for retur.

*Møbler - Om du får levering av Collicare ber vi deg som kunde beholde pallen godset leveres på. Dette da pallen er nødvendig for å kunne gjennomføre en eventuell retur. Skal godset beholdes kan pallen kastet.
*Møbler - Vennligst legg merke til at samme leveringsalternativer/tilleggstjenester gjelder ved retur som ved ordinær levering. Dette betyr at bærehjelp/nedmonterings-tjenesten dessverre ikke kan benyttes for alle adresser.

Unntak fra angreretten

11 §Angreretten gjelder ikke avtaler om
1. avtjeneste etter at tjenesten er levert, dersom levering har begynt med forbrukerens uttrykkelige forhåndssamtykke, og forbrukeren har erkjent at angreretten vil gå tapt når den næringsdrivende har oppfylt sine forpliktelser etter avtalen,
2. levering av varer eller tjenester der prisen er avhengig av svingninger i finansmarkedet som kan skje innen utløpet av angrefristen og som ikke kan kontrolleres av den næringsdrivende,
3. levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg.

9. PRODUKTINFORMASJON

Sweef AB reserverer seg for eventuelle feil i produktinformasjonen som finnes i internettbutikken eller i trykkmaterialer samt kan ikke heller garantere at bilder nøyaktig fremstiller produktenes virkelige utseende.

10. KUNDEOPPLYSNINGER

De opplysninger du oppgir til oss kommer ikke til å videresendes eller selges videre på noen måte eller i noen form. Vi bruker informasjonen for å kunne håndtere din order. Din e-postadresse brukes for å sende ordrebekreftelsen til deg og hvis vi trenger å kontakte deg. Når du handler hos oss så registreres du automatisk på nyhetsbrevet vårt. Hvis du ikke vil ha nyhetsbrev melder du deg av via lenken i e-posten når du får det første nyhetsbrevet.

11. PERSONOPPLYSNINGER (GDPR)

Sweef binder seg til å respektere og beskytte personopplysningene dine og din personlige integritet i enighet med gjeldende lovgivning, bransjeregler og andre relevante normer. For at du skal forstå bedre om hvordan vi behandler informasjonen din redegjør vi under våre grunnleggende prinsipper for behandling av personopplysninger.

Når du handler hos Sweef lagrer vi følgende informasjon om deg:

  • Fornavn og etternavn
  • E-postadresse
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Bestilte produkter

Dette gjøres for å gi deg beste mulig hjelp før, under og etter kjøp. I og med at du besøker vår nettside og angir personopplysninger i samhold med kjøp samtykker du til behandling av personopplysningene dine. Alle som besøker nettstedet etterlater også elektroniske spor, som kan utgjøre personopplysninger. Sweef bruker informasjonskapsler for å lagre informasjon om pågående kjøp. I og med besøket på nettstedet samtykker du til dette. Ønsker du ikke å tillate informasjonskapsler kan du angi dette i nettleseren din. Personopplysningsansvarlig for behandling av personopplysninger er Sweef AS, org nr. 928882179. Personopplysningsombud er Ludvig Ungewitter. Ved hjemlevering gis personopplysninger til leverandøren og ved uthenting trenger lageret vårt å vite navnet ditt for at du skal kunne hente produktet. Kunden har alltid rett til å få personopplysningene sine slettet, kontakt oss hvis du ønsker dette. Du må ha fylt 18 år for å få gjøre en bestilling på Sweef.no.

Vi har ikke tilgang til kortopplysningene dine, personnummer eller annen betalingsinformasjon. Den informasjonen fås gjennom våre betalingspartnere Klarna og Stripe.

12. VIDERE KLAGE

Dersom du ikke er fornøyd med vår håndtering av saken og ønsker at en uavhengig part skal se på den, kan du sende klagen videre til Forbrukerrådet. Besøk Forbrukerradet for å sende inn klagen.